Dalum Liga Cup et af europas største stævner for 2 årgange. 128 hold kun fra årgang 2013 og 2014. Pokaler til alle børn uanset placering og række.
Så er tiden kommet til at årgang 2013 og 2014 samles til fodboldfest i midten af Danmark, i eventyrs byen Odense. Vi spiller om de store pokaler for både A niveau, B og C niveau. DALUM LIGA CUP bliver spillet over en hel weekend i uge 24. Der bliver spillet fodbold intens både lørdag og søndag. Vi har overnatning klar til spillere, trænere og forældre fra hele landet i skoler I kort køreafstand fra Dalum stadion. Der vil naturligvis også være bespisning med i prisen, for de hold, der overnatter.
Orientering: Der vil være færre hold, som kan overnatte I gå afstand, da vi har mistet sosu skolen, tæt på stævneområdet, da den er lukket og solgt. Så desværre vil der være langt færre hold, der kan sove I gåafstand til stævnet. Derfor vil det være Pakke A hold, der vil blive tildelt en sådan plads. Husk at kontakte stævneledelsen hurtigst muligt, hvis I skal med bus eller tog, så vi kan reservere en plads til jer. Så man skal forvente at have køretøjer nok med til at kunne kører spillerne til og fra stævnet. Køretid er dog begrænset, da skolen længst væk er 8 km fra stævne området.
DALUM LIGA CUP spilles i naturskønne omgivelser på og tæt ved Dalum Stadions opvisningsbane og Odense Ådal. Dalum er et byområde i Odense, tæt på motorvejen og med gode busforbindelser til Odense Banegård. Vi gør ikke blot meget ud af det fodboldmæssige, men omgivelserne og den gode oplevelsen skal også være i top. Med andre ord DALUM LIGA CUP er en fodbold fest med fællesskabet i centrum og en mulighed for børn, forældre og trænere at skabe netværk og kontakter på tværs af Danmark. Tilmeld jer ”Årgang 2013 – fodbold i DK” , og ”Årgang 2014 – fodbold i DK” facebook gruppen. Og facebook gruppen “Dalum liga cup”
Der vil være gode muligheder for at købe god mad og drikke på pladsen for de hold, der ikke overnatter. Vi starter DALUM LIGA CUP med indmarch og holdpræsentation, så alle hold bliver hyldet og præsenteret for publikum og hinanden.
- Vi forventer at alle bliver til finalerne og det efterfølgende finale show, hvor alle børn bliver hyldet. Hvis man vil hurtigt hjem, skal man ikke tilmelde sig dette stævne. Vi forventer at trænere, der tilmelder sig dette stævne, orienterer forældrene om at alle bliver til det store finale show, da det er fundamentet I vores stævne.
- Vi forventer, at man overholder fairplay reglerne og at både trænere, forældre, kun kommer med positive tilråb
PRAKTISK INFO
Det er med stor glæde, at Dalum IF inviterer jeres klub til Dalum Liga Cup den 17 juni – 18 juni 2023. Det vil glæde os at se jer til et af Europas største stævner for 2 årgange. Vi har plads til i alt 128 hold I U9 og U10 årgangene. Vi spiller igen om den store Klub Pokal for både A, B og C niveau.
BC niveau kommer til at forgå på den måde, at de starte i blandet B/C turneringen, og efter indledende puljer, vil de blive delt op I hver deres separate stævne. Dog med det forbehold at der er minimum 32 tilmeldte hold I BC gruppen. Under 32 hold bliver det kun en B række.
DATO:
17 juni- 18 juni 2022
STED:
Dalum IF’s baner på Dalumgaards Allé
ADRESSE:
Dalumgaards Allé, 5250 Odense SV.
TILMELDINGSFRIST:
D. 17. april 2023 eller til stævnet er fyldt op.
Er holdgebyret ikke betalt inden d. 17 april bliver holdet afmeldt og sat på venteliste. Man mister altså sin plads til stævnet.
KONTAKTPERSONER VEDR. DALUM LIGA CUP:
Navn: | Telefon: | E-mail: |
Lars Henriksen | +45 22 12 16 46 | dalumligacup@gmail.com |
Jesper Madsen | +45 40 10 56 56 | jesper.madsen07@gmail.com |
SPILFORM OG HOLDSTØRRELSE:
U10
7 vs.7 på græsbane ca 35mx55m. Man må tage lige så mange spillere med pr. hold som man vil, da vi ikke ser det som en sportslig fordel. Max en kvartals spiller pr hold. Dvs. kun en spiller pr. hold født før 2013. Fremvisning af legimitation skal fremvises hvis forespørges af stævne ledelse. Overtrædelse af regler vil føre til øjeblikkelig bortvisning fra stævnet.
5 vs. 5 på græsbane. Vi spiller på almindelige 5 mands baner. Man må tage ligeså mange spillere med per hold som man vil , da vi ikke ser det som en sportslig fordel. Max en kvartals spiller pr hold. Dvs. kun en spiller pr. hold født før 2014. Fremvisning af legimitation skal fremvises hvis forespørges af stævne ledelse. Overtrædelse af regler vil føre til øjeblikkelig bortvisning fra stævnet.
TURNERINGSFORM DALUM LIGA CUP
Holdene starter i indledende puljer, så vidt muligt blandet så hver landsdel er repræsenteret i hver pulje. Herefter vil der blive spillet mellempulje og efterfølgende placeringskampe-slutspil, hvor alle holdene deltager, så alle får så jævnbyrdige kampe som muligt. Alle hold vil således spille mellem 10-12 kampe af ca. 15 min varighed for U9 og 20 min varighed for U10 over de 2 dage. Der kan være forskel på de 2 stævner i A niveau og B/C niveau med hensyn til mængden af kampe og turneringsform. Præmierne er de samme til de 3 stævner i hver årgang.
Det endelige kampprogram og regelsæt udsendes senest den 10. juni 2023.
PRISER
HOLDGEBYR
Holdgebyr er kr. 950,- pr. tilmeldt hold.
DELTAGERGEBYR
Pris pr. deltager både børn og voksne (trænere og forældre) Alle er velkommen til at overnatte og spise med.
Pakke | Overnatning | Måltider | Pris |
A | Fredag til søndag (2 stk.) | Fredag aften til søndag middag (6 stk.) | 595,- |
B | Lørdag til søndag (1 stk.) | Lørdag middag til søndag middag (4 stk.) | 495,- |
C | Ingen | Ingen | 275,- |
BETALINGSFRISTER
Holdgebyr: 17/4-2023
Deltagergebyr: 14/5-2022
Tilmelding er bindende efter tilmeldingsfrister er udløbet og man vil blive opkrævet holdgebyret om man kommer eller ej.
Det samme er gældende for deltagergebyr, såfremt vi har bestilt mad og diverse.
Hvilken pakke man vil have og hvor mange antal overnattende man kommer, skal underrettes stævne ledelse senest d. 14 maj 2023. (hellere tilmelde et minimum til at starte med, man kan altid eftertilmelde) Dem der kommer med tog og ikke har egen transport vil overnatte i gå afstand fra hallen og spillested, skal informere dette ved tilmelding (begrænset antal pladser og kun for A pakke hold). Hold der kommer i egen transport vil blive indkvarteret i skoler max 8 km fra banerne og bespisning. Frokost vil blive udleveret ved banerne, så det kun er transport til og fra stævnet før og efter selve kampene.
VIGTIG!!
For at holde fast i vores koncept omkring fælledskab og oplevelse for spillerne, forventer vi at I bliver til det store finaleshow om søndagen, da alle børn bliver hyldet. Hvis man ikke vil vente, skal man ikke tilmelde sig vores stævne. Og husk at hvis man ikke betaler holdgebyr eller afmelder sig stævnet inden d. 17 april 2023 mister man sin plads og man får ikke refunderet sit holdgebyr, hvis man ikke har afmeldt sig rettidigt.
Tilmelding til de forskellige deltager pakke vil I få nærmere info om, når vi nærmer os tilmeldingsfristen d. 14 maj
Program Tider og turneringsform tilpasses i forhold til antal tilmeldte hold i de 2-3 turneringer i årgangene og er ikke fastlagt
Forventet program(med forbehold for ændringer)
Fredag
17.00-21.00: Check ind skoler
17.30-20.00: Aftensmad
Lørdag
07.00-08.30: Morgenmad
09.00-09.45: Indmarch og Klubpræsentation
10.00-18.00: Kampe
17.30-19.30: Aftensmad for overnattende hold
Søndag
07.00-08.30: Morgenmad
08.00-15.00: Kampe
15.00-16.00: Finaler i henholdsvis A og B/C niveau (alle ser med)
16.00-16.45: Præmie overrækkelse
Force majeure
Vi gør opmærksom på at vi ikke tilbage betaler hold- eller deltager gebyr I tilfælde af en ekstraordinær situation, som vi ikke har kontrol over, som f eks krig, terror eller vejrmæssige forhold, som umuliggør at stævnet bliver gennemført. Force majeure er en hændelse, man ingen indflydelse har på, og som ikke kan forudsiges. Og som vi, derfor bliver nødsaget til at støtte os til I sådanne ekstraordinære tilfælde, da vi allerede har købt pokaler, præmier, mad og logi og andet.